MY EVERYTHING

10:21

ASSALAMUALAIKUM..

Orang selalu cakap "kawan bila gembira lupa kawan lain" tapi kita langsung tak sedar yang bila kita bahagia dengan masa-masa "Darah Muda" kita selalu lupa "ORANG TUA" kita sendiri. Orang yang paling banyak berkorban selama kita hidup.

Siapa kita cari bila perlukan belaian kasih sayang orang tua.? Siapa kita cari saat tengah susah? Siapa yang berkorban sepenuh jiwa untuk kita? Kawan-kawan kita ke? ke "pak we"? Bersyukur laa seteruk mana ibu ayah kita. Mereka masih ibu ayah kita

Kita yang masih ada ibu ayah pun masih lagi abaikan mereka. Macam mana nasib budak-budak yatim piatu? mereka yang masih bayi, kecik, dan tak kira usia. Percaya laa tak kisah laa berapa usia mereka. Mesti ada satu sudut di hati mereka. Mereka masih perlukan perhatian, kasih sayang dari orang tua mereka.

Walaupun buruk mana perangai mahupun perlakuan ibu ayah kita. Sedar laa tiada mereka, tiada laa kita. Cuba bayangkan satu hari kita @ anak kita buat sesuatu yang memalukan. Yes mule-mula memang semua orang akan marah. Percayalah "sekeras-keras hati batu, kasih sayang mereka lagi besar dari segala-segalanya"

Yes. Siapa kenal aku dari sekolah sampai sekarang. Aku bukan seorang anak yang baik, solehah, @ everything. Aku ni degil (dah laa degil bodoh lak tu).hahahaha setiap anak masa-masa nakal betol x? Dan biar laa masa-masa itu jadi pengajaran hidup masing-masing.

Yes. Aku bersyukur yang aku masih ada ibu ayah yang sangat-sangat sporting. pemikiran terbuka, beri ruang anak cuba apa yang kitaorang nak. Apa yang kita orang buat jarang dieorang tolak (paling-paling bincang laa elok-elok). Aku tak nafikan bila belajar jauh ni terasa sangat-sangat ibu ayah jauh. Tipu laa aku tak jeles bila nampak budak-budak kolej boleh balik rumah tiap minggu at least jumpe dapat family diaorang. Aku nak balik JB pun pikir 100 kali. Ada masa tak ada duet, Ada duet tak ada masa. huhuhuhuh

Apa-apapun, hargai ibu ayah anda yang mana masih hidup manakala yang sudah tiada doakan mereka tenang Di_Sana. Yang mana masih ada ibu ayah hargai laa (tak semua orang masih dapat anugerah ibu ayah tu lagi). Yang mana dekat selalu laa melawat ibu ayah. Diaorang hanya perlukan perhatian macam mana kita masih kecik-kecik dulu.

HIDUP INI SEMENTARA. SO HARGAI APA YANG ADA DEPAN MATA K..

xoxo

-MN-

You Might Also Like

0 comments

Instagram